onsdag 13 september 2017

Träna med FMTK

Jag har aldrig ägt ett gymkort men det betyder absolut inte att jag inte tränar styrketräning. För mig ska träning vara enkelt och tillgängligt och det är något jag anser mig uppnå genom min hemmaträning. Den enkla träningen är något jag vill sprida vidare och därför tänker jag ge er läsare lite tips på hur man kan få till bra styrketräning utan gym. Inget av tipsen är sponsrade utan jag vill endast dela med mig av mina egna tips som jag själv tycker funkar. Mitt första tips är att träna tillsammans med FMTK.

Har ni hört talas om FMTK? Eller Försvarsmaktens träningsklubb som förkortningen står för. Om inte så är det en app du kan ladda ner gratis till din telefon för att sedan få tillgång till massvis av GRATIS träningspass och bra övningar. Det finns även olika program du kan följa, till exempel ett kom igång program eller ett tufft program som heter utmanaren.

Det jag gillar med FMTK är att det finns pass på olika nivåer, vilket gör att alla kan träna med appen. Till varje övning finns en tydlig instruktionsvideo som gör det enkelt att förstå hur man ska utföra övningarna korrekt, någon förkunskap krävs alltså inte. När jag kör ett pass från FMTK slutar det alltid med att jag blir helt slut, vilket jag tycker är riktigt skönt. FMTK är helt enkelt ett bra hjälpmedel att använda vid hemmaträning.

Nu tycker jag ni alla ska träna med FMTK!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar