lördag 16 september 2017

Traillöpning är underbart

Att springa trail är något som blivit väldigt populärt på sista tiden. Eftersom jag tidigare varit orienterare så är löpning i skogen inget nytt för mig, men när ja slutade orientera och började springa istället så blev det mest på väg. Anledningen var nog främst att jag då gillade att jämföra tider och slå personliga rekord, vilket är svårt i skogen då förutsättningarna hela tiden är olika.

Nu har jag insett att tider inte är viktigt för mig utan att det istället ska handla om en känsla att springa. Och är det någonstans jag får denna känsla så är det i skogen. Det är helt underbart med stillheten, naturen och "mysigheten". Skogen är helt enkelt den perfekta platsen att springa på. Det känns även som att mina knän föredrar att springa lugnare pass på stigar än snabbt tempo på asfalt. I veckan köpte jag mina första trailskor så nu kommer det troligtvis bli ännu mer löpning i skogen framöver.

Är nu lite småsugen på att anmäla mig till ett traillopp men får se hur det blir med det. Ha en fortsatt trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar