torsdag 6 juli 2017

Träna på semestern

Att träna under semestern är verkligen inte något man måste göra, vill man bara ligga på en solstol och ta det lugnt med en bra bok är det givetvis helt okej. Att våga vila från träningen är viktigt för att man inte ska skada sig och semestern kan vara ett utmärkt tillfälle för denna vila. Men är man en rastlös person som mig så kan det vara skönt att göra av med lite energi genom träning. Så att man sedan kan lägga sig i solstolen och ta det lugnt. Därför tänker jag nu ge er några tips för att få till träningen under solsemestern.

Upptäck genom att springa/gå

Detta är nog min personliga träningsfavorit på semestern. Jag är rätt morgonpigg vilket gör att jag hinner ut innan det är för varmt, vilket är en stor fördel. Är man inte morgonpigg kan man istället gå ut lite senare på kvällen för att slippa den värsta värmen. Det är alltid lika spännande att springa/gå på en ny plats och kanske hittar man de perfekta platserna under sina rundor. 

Besök hotellgymmet

Fler och fler hotell har nu börjat med egna gym, mer eller mindre välutrustade. Finns ett sådant på ditt hotell är det bara att gå dit och köra av ett pass. Gymmet på vårt hotell var riktigt bra och välbesökt av gästerna. 

Styrketräna med kroppsvikten 

Finns inget gym där du är så är det inga problem, träna då istället med din egna kroppsvikt. Finns hur många övningar som helst och passen går att variera hur yrket som helst. Vill man ha med sig ett "redskap" på semestern så tipsar jag om ett gummiband, det tar nästan ingen plats och går att använda till många olika övningar. 

Simma i poolen/havet

Att simma är en bra aktivitet om du vill träna mitt på dagen i värmen eftersom du då svalkas av vattnet. På hotellet där vi bodde var det väldigt lugnt i den ena poolen så var inga problem att få till lite simning. Simmar du i havet så är det viktigt att vara försiktig och inte simma för långt ut. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar